Top
اهداف دوره پیش دبستانی
هدف اصلی از برگزاری آموزش پیش از دبستان رشد همه جانبه کودکان است؛ به همین دلیل این دوره باید از برنامه و فعالیت‌هایی تشکیل شود که در کنار پر کردن اوقات فراغت کودکان، باعث رشد ذهنی و جسمی آن‌ها شود.
 
 
ویژگی های پایه پیش دبستانی
  •  
  • طراحی فعالیت ها بر مبنای هوش های چندگانه و مهارت های تفکر .
  • طراحی پروژه علمی - آموزشی با محوریت درس علوم و تلفیق با سایر دروس .
  • آشنایی و درگیری بچه ها با موضوعات آب ، خاک ، گیاهان ، حیوانات و انسان .
  • در موضوع پروژه جهت طی مسیر « شناخت از محیط اطراف تا شناخت خود » .
  • توجه به هنر و خلاقیت به عنوان عنصر کلیدی در شکل دهی هوش تجسمی و تخیلی .
  • طراحی اردوهای مرتبط با پروژه تعریف شده .
  • تقویت مهارت های حسی - حرکت / دست ورزی / تمرکز و کنترل هیجان و مهارت های پایه .
  • تعیین ریز اهداف تربیتی و مذهبی و اجرای کلاس های قصه خوانی و قرآن جهت تحقق اهداف .
  • توجه به کارگروهی و تعاملات اجتماعی در قالب فعالیت های هنری .
  • طراحی و اجرای برنامه ی آموزش سفال ، ورزش تخصصی شطرنج ، کامپیوتر ، موسیقی .
  • طراحی فضای آموزشی جذاب و مجزا از سایر پایه ها .
 
 

انس با قرآن

آموزش انس با قرآن در پیش دبستانی با توجه به ابعاد رشد و هوش چندگانه زمینه ساز علاقه و آماده سازی قلبی کودک و مانوس شدن با کتاب وحی می باشد.که از روش های داستان ، نقاشی ، کاردستی ، آموزه های قرآنی و سوره ها و متناسب با درک کودک در قالب فعالیت های یاددهی و یادگیری آموزش داده می شود.

 

 

 

 علوم

از مهم ترین اهداف در آموزش پیش از دبستان ارتقای سطح مهارت تشخیص با بهره گیری از حواس پنج گانه و توجه به محیط پیرامون می باشد که نوآموزان با استفاده از روش تحقیق و پژوهش، مشارکت در بحث و گفتگو ، مشاهده و آزمایش ، مفاهیم متناسب با سن خود را با توجه به واحد کارهای مختلف کسب می کنند.

 

 

ریاضی

آموزش مفاهیم انتزاعی از طریق بازی و با بهره جستن از روش های تدریس و استفاده از کتاب ریاضی (از تالیفات مجتمع)که شامل کلیه مفاهیم ساده ریاضی پیش نیاز کلاس اول و اشکال هندسی می باشد اجرا می شود.

 

 

 

بازی و ورزش

بازی نقش اساسی در رشد و تحول شخصیت کودک دارد.توسعه ، تقویت و هماهنگی با توجه به توانایی های جسمی و حرکتی می تواند زمینه ابتکار ، خلاقیت و شادابی و دقت و تمرکز و حل مساله را به همراه داشته باشد.آموزش های پایه و بازی های پیش دبستانی متناسب با سن کودک اجرا می شود.

 

 

نمایش خلاق و قصه گویی

وانمود بازی بخشی از طبیعت کودک در شخصیت پردازی ذهنی اوست که در آن با توجه به توانایی و نیازها و متناسب با سن کودکان و با کمک خودشان پیام های مفهومی را در قالب نمایش (حرکتی، پانتومیم ، نقش بازی کردن) به صورت غیر مستقیم آموزش داده می شود.کودک بعد از شنیدن قصه و با هدایت مربی به ایفای نقش می پردازد.هدف اصلی تخیل ، پرورش خلاقیت ، بدیهه سازی ، بهتر دیدن ، بهتر شنیدن، بهتر حرف زدن ، اعتماد به نفس  و ... می باشد.